PELS PÈLS [7] / POR LOS PELOS [7] 22. L'ENCÀRREC / EL ENCARGO © JMPP 2013) [MOSTRA / MUESTRA]



[cat]



     Sabeu realment de què estan fetes les hamburgueses que mengeu? La pregunta se m’ha acudit recordant un curiós episodi viscut per mi fa uns anys i que va començar amb la foto d’un preciós cadell de gat Sphynx, una raça aparentment sense pèl, penjada pels carrers del centre de la meva ciutat. En el cartell s’assegurava que l’animal s’havia perdut en el barri. Amb la imatge del curiós animal al cap me’n vaig anar a treballar a la meva carnisseria i li vaig preguntar  al dependent si l’havia vist rondant per la botiga atret per l’aroma dels bistecs o dels botifarres, però ell va negar saber res del moixet pelat. Sense pensar més en l’animalet, me’n vaig anar a la cambra freda a recollir un encàrrec d’hamburgueses per uns bons clients d’una hamburgueseria del mateix carrer. Cinc caixes que vaig entregar puntualment i sense més novetat. Bé, sense novetat fins que em va trucar l’amo de l’hamburgueseria, amb una barreja de sorpresa i enuig, preguntant si la carn que li venia era de gat perquè dins d’una caixa s’havia trobat una hamburguesa amb potes que l’havia mossegat. 

[esp]



     ¿Sabéis realmente de qué están hechas las hamburguesas que coméis? La pregunta se me ha ocurrido recordando un curioso episodio vivido por mí hace unos años y que comenzó con la foto de un precioso cachorro de gato Sphynx, una raza aparentemente sin pelo, colgada por las calles del centro de mi ciudad. En el cartel se aseguraba que el animal se había perdido en el barrio. Con la imagen del curioso animal en la cabeza me fui a trabajar a mi carnicería y le pregunté  al dependiente si lo había visto rondando por la tienda atraído por el aroma de los bistecs o los salchichones, pero él negó saber nada del minino pelado. Sin pensar más en el animalito, me fui a la cámara fría a recoger un encargo de hamburguesas para unos buenos clientes de una hamburguesería de la misma calle. Cinco cajas que entregué puntualmente y sin más novedad. Bien, sin novedad hasta que me llamó el dueño de la hamburguesería, con una mezcla de sorpresa y contrariedad, preguntando si la carne que le vendía era de gato porque dentro de una de las cajas había hallado una hamburguesa con patas que le había mordido.

Comentarios