14. QUÈ MIREN ELS HOMES? / 14. ¿QUÉ MIRAN LOS HOMBRES?

  

[CAT]


L’inexorable pas del temps ens castiga cruelment. Quan de tot lo bo i interessant que ens ha passat a la vida ja en fa trenta, quaranta o més anys és molt mal senyal. La vellesa amb els seus tentacles perversos ja ha arribat per quedar-se. No es pot fugir de la vellesa. O sí? Hi ha qui ho intenta esbojarradament vestint i arreglant-se (en el sentit més estricte del terme) com si fos la seva filla o la seva néta; altres, o les mateixes, es dediquen a gastar el que no tenen en una mena de pocions màgiques caríssimes que prometen lluir una pell com el culet d’un nadó; i alguns o algunes, es gasten una pasta gansa en caríssimes intervencions estètiques que, si una no frena a temps, pot acabar deixant-te la cara tan canviada que no et reconegui ni la família ni la policia de trànsit.

Jo era, i sóc, una dona molt presumida. Mai vaig portar bé fer-me gran. La primera arruga la vaig rebre amb un disgust tan gran que alguns pensaven que se m’havia mort la mare. La primera cana no em va deixar dormir en tota una nit. Havia de prendre mesures ràpidament si no volia ser confosa amb la meva iaia. Vaig començar a gastar sense parar per dissimular que ja no era la noia joliua d’abans. Més o menys me’n sortia amb mètodes poc invasius, però va arribar un dia que vaig llançar-me a tomba oberta en mans d’un cirurgià estètic quan vaig comprovar dramàticament que les cremes facials i altres invents semblants ja no donaven a l’abast amb la destrossa perpetrada pels maleïts anys.

La idea amb la que vaig acudir al centre d’estètica era que em fessin desaparèixer tot signe d’envelliment de la cara. Em trobava prou deprimida ja que l’impresentable del meu marit m’acabava de deixar per una joveneta que havia contractat feia poc com a secretària del seu bufet d’advocats. Com són alguns, potser la majoria, d’homes d’impresentables! I tota la vida en comú? I l’estimació mútua treballada durant anys de remar en una mateixa direcció pels fills i per la parella? A la merda per una criatura amb la cara bonica, jove i pituda que podria ser la seva filla.

Era vital tornar-me a sentir bé al mirar-me en el mirall per remuntar després de semblant daltabaix. M’havien ensenyat amb un programa d’ordinador increïble el meu aspecte després de l’operació i al·lucinava. Vaig dir que endavant sense pensar-m’ho. Una setmana més tard entrava al quiròfan frisant perquè ben aviat la nova Lluïsa pogués mostrar la seva joventut recuperada al món. Doncs de tot això res de res!

El cabreig va ser monumental. El malestar infinit quan em vaig despertar de l’operació. “Però què m’han fet? Això no quedarà així!”. Vaig demanar que vingués immediatament a l’habitació de planta el director del centre Aquest va entrar com un corderet i em va demanar excuses amb el cap cot i va intentar justificar un nyap injustificable.

 

-Perdoni senyora Puig, però hi ha hagut una lamentable confusió. El metge encarregat de l’operació va canviar el seu expedient pel d’una jove que havia demanat un augment de pits i això és el que li ha fet. Com pot veure no se li ha intervingut la cara...

-La cara? La cara es el que li trencaré al doctoret Gonzàlez aquest si me’l trobo per aquesta clínica de merda!

 

Sí, efectivament, vaig sortir de la clínica amb dos talles més de sostenidor. Si jo ja estava contenta amb els meus pits! Almenys no em van cobrar la intervenció. Pits nous i gratis? Després de reflexionar-ho una estona ja no em va semblar tan malament, sobretot quan em vaig adonar que els homes pel carrer i a la feina em miraven d’una altra manera. De fet, l’interessant i atractiu cap de secció (amb un cert aire al Richard Gere) que no m’havia fet mai ni cas es va començar a interessar sospitosament per mi. A veure si les dones ens preocupem de la cara i els homes miren preferentment cap a un altre lloc...


[ESP]

 

El inexorable paso del tiempo nos castiga cruelmente. Cuando de todo lo bueno e interesante que nos ha pasado en la vida hace ya treinta, cuarenta o más años es muy mala señal. La vejez con sus perversos tentáculos ya ha llegado para quedarse. No se puede huir de la vejez. ¿O sí? Hay quien lo intenta alocadamente vistiendo y arreglándose (en el sentido más estricto del término) como si fuera su hija o su nieta; otras, o las mismas, se dedican a gastar lo que no tienen en una especie de pociones mágicas carísimas que prometen lucir una piel como el culito de un bebé; y algunos o algunas, se gastan una pasta gansa en carísimas intervenciones estéticas que, si una no frena a tiempo, puede acabar dejándote la cara tan cambiada que no te reconozca ni la familia ni la policía de tráfico.

Yo era, y soy, una mujer muy presumida. Nunca llevé bien hacerme mayor. La primera arruga la recibí con tal disgusto que algunos pensaban que se había muerto mi madre. La primera cana no me dejó dormir en toda una noche. Tenía que tomar medidas rápidamente si no quería ser confundida con mi abuela. Empecé a gastar sin cesar para disimular que ya no era la chica guapa y joven de antes. Más o menos salía adelante con métodos poco invasivos, pero llegó un día que me lancé a tumba abierta en manos de un cirujano estético cuando comprobé dramáticamente que las cremas faciales y otros inventos parecidos ya no daban más de sí con el destrozo perpetrado por los malditos años.

La idea con la que acudí al centro de estética era que me hicieran desaparecer todo signo de envejecimiento de la cara. Me encontraba bastante deprimida ya que el impresentable de mi marido me acababa de dejar por una jovencita que había contratado recientemente como secretaria de su bufete de abogados. ¡Cómo son algunos, quizás la mayoría, de hombres de impresentables! ¿Y toda la vida en común? ¿Y el cariño mutuo trabajado durante años de remar en una misma dirección por los hijos y por la pareja? A la mierda por una criatura con la cara bonita, joven y tetuda que podría ser su hija.

Era vital volver a sentirme bien al mirarme al espejo para remontar después de semejante descalabro. Me habían enseñado con un programa de ordenador increíble mi aspecto después de la operación y alucinaba. Di mi OK sin pensármelo. Una semana más tarde entraba en el quirófano rezando para que pronto la nueva Luisa pudiera mostrar su juventud recuperada al mundo. ¡Pues de todo eso nada de nada!

El cabreo fue monumental. El malestar infinito cuando me desperté de la operación. “¿Pero qué me han hecho? ¡Esto no quedará así!”. Pedí que viniera inmediatamente a la habitación de planta el director del centro. Este entró como un corderito y me pidió disculpas con la cabeza gacha e intentó justificar una chapuza injustificable.

 

-Perdone señora Puig, pero ha habido una lamentable confusión. El médico encargado de la operación cambió su expediente por el de una joven que había pedido un aumento de senos y eso es lo que le ha hecho. Como puede ver no se le ha intervenido la cara...

-¿La cara? ¡La cara es lo que le romperé al doctorcito González este si me lo encuentro por esta clínica de mierda!

 

Sí, efectivamente, salí de la clínica con dos tallas más de sujetador. ¡Si yo ya estaba contenta con mis tetas! Por lo menos no me cobraron la intervención. ¿Senos nuevos y gratis? Después de reflexionarlo un rato ya no me pareció tan mal, sobre todo cuando me di cuenta de que los hombres por la calle y en el trabajo me miraban de otro modo. De hecho, el interesante y atractivo jefe de sección (con cierto aire a Richard Gere), que nunca me había hecho ni caso, empezó a interesarse sospechosamente por mí. A ver si las mujeres nos preocupamos de la cara y los hombres miran preferentemente hacia otro sitio...

 


 

 

 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON

Comentarios