16. L'ATRACAMENT DEL BANC / 16. EL ATRACO DEL BANCO

[CAT]  

Com a policia local al servei dels ciutadans em trobava ajudant a creuar un pas de zebra a una dona vella, quan vaig veure un home que sortia corrent del BANCAPSA entre crits d’autèntic terror. Les seves paraules em van posar en alerta i vaig córrer al seu encontre mentre demanava ajut a altres unitats. Finalment vaig aconseguir que es calmés tot i que el pobre home era tot un tremolor. Es va asseure en la terrassa d’un bar i va començar a detallar-me l’escena que es vivia a la sucursal bancària.

 

-Senyor agent, estan robant a mans plenes. Encara hi ha molta gent allà dins. És terrible el que estan vivint. Facin alguna cosa! Jo m’he pogut escapar quan un dels atracadors s’ha distret.

-I són molts els lladres perillosos?

-A veure:  un, dos, tres i quatre, comptant el més cruel de tots, el director del banc.

 

[ESP]


Como policía local al servicio de los ciudadanos, me encontraba ayudando a una mujer mayor a cruzar un paso de peatones, cuando vi a un hombre que salía corriendo de la sucursal de un banco cercano entre gritos de auténtico terror. Sus palabras me pusieron en alerta y corrí a su encuentro mientras pedía ayuda a otras unidades. Finalmente conseguí que se calmara, aunque el pobre hombre temblaba de arriba a abajo. Se sentó en la terraza de un bar y empezó a detallarme la escena que se vivía en la sucursal.

 

-Señor agente, están robando a manos llenas. Todavía hay mucha gente ahí dentro. Es terrible lo que están viviendo. ¡Hagan algo! Yo he podido escaparme cuando uno de los atracadores se ha distraído.

-¿Y son muchos los ladrones peligrosos?

-A ver: uno, dos, tres y cuatro, contando al más cruel de todos, al director del banco.

 


 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON

Comentarios