1.EL PERILL (OCULT) DE LES MASCARETES / 1. EL PELIGRO (OCULTO) DE LAS MASCARILLAS

[CAT]

Creia fermament que m’havia enamora de la recent arribada veïna del replà. La meva timidesa, però, no em permetia de mostrar-li els meus sentiments obertament. Molt sovint em passava estones mirant per l’espiell de la porta esperant que passés fugaçment per davant de casa. Procurava de coincidir amb ella a l’ascensor i compartir, encara que fos durant uns instants, aquell minúscul espai i respirar l’aire que havia circulat pels seus pulmons. Coses de l’amor.

La maleïda pandèmia de la Covid-19 no m’havia permès de descobrir la totalitat de la seva cara ni el seu de bon segur deliciós somriure, però l’endevinava gloriós sota aquell tapaboques blanc immaculat que malgrat tot clarament no aconseguia d’amagar als meus ulls d’enamorat la seva bellesa exuberant.

Per fi les autoritats sanitàries ens van alliberar de la feixuga càrrega de les restriccions i molts, farts de viure amb l’ai al cor, ens vàrem atrevir a sortir a cara descoberta. Entre ells la meva veïna, tant de temps estimada i desitjada en silenci. Quan per fi vaig tenir davant meu la seva cara nua em vaig quedar bocabadat i esmaperdut: lluïa impúdicament un esplendorós bigoti de dimensions colosals.


[ESP]

Estaba convencido de que me había enamorado perdidamente de la recién llegada vecina de rellano. Pero mi timidez no me permitía mostrarle mis sentimientos abiertamente. Muy a menudo me pasaba largos ratos con el ojo pegado en la mirilla de la puerta esperando a que pasara fugazmente por delante de casa. Procuraba coincidir con ella en el ascensor y compartir, aunque fuera durante unos instantes, ese minúsculo espacio y respirar el aire que había circulado por sus pulmones. Cosas del amor.

La maldita pandemia de la Covid-19 no me había permitido descubrir la totalidad de su rostro ni su deliciosa sonrisa, pero la adivinaba gloriosa bajo aquel tapabocas blanco inmaculado que a pesar de todo claramente no conseguía esconder, a mis ojos de enamorado, su belleza exuberante.

Por fin las autoridades sanitarias nos liberaron de la pesada carga de las restricciones y muchos, hartos de vivir con el corazón en un puño, nos atrevimos a salir a cara descubierta. Entre ellos mi vecina, tanto tiempo amada y deseada en silencio. Cuando por fin tuve delante de mí su cara desnuda me quedé boquiabierto y aterrado: lucía impúdicamente un esplendoroso bigote de dimensiones colosales.

Josep Maria Palaus Planes (2022)





Comentarios