21. EL PALETA POETA

[CAT]


No et fas “novia”, Pere? Què fas sempre sol com un mussol? Quarantó i sense dona, a veure si seràs de l’altra “cera”... Delicadeses com aquestes, i de pitjors, m’havia de sentir, sobretot com més vell em feia, prop dels quaranta cinc anys com estava.

Finalment vaig decidir fer-los callar i demostrar-los a tots que si no m’havia emparellat era perque no en tenia cap necessitat. “Em buscaré una xicota ben guapa i a veure si per fi callen” em vaig dir mentre cercava com un boig en pàgines de cites per internet,  l’única manera de poder apropar-me a l’enigmàtic sexe femení donat que certament la meva timidesa innata no trobava altra forma.

No sé com, però vaig aconseguir una cita amb una “noia” de quaranta anys que, almenys en la foto del seu perfil i en les seves dades personals, semblava interessant i digna de ser coneguda. Certament no em va decebre quan la vaig tenir davant. Vam quedar a la terrassa del cafè Zurich de la Plaça Catalunya de Barcelona. D’immediat la connexió personal em va semblar especial. Tanmateix la comunicació verbal va patir algunes interferències desafortunades...

[...]

-I així a què et dediques?

-Bé, sóc paleta.

-Oh, m’encanta!

-T’encanta? És la primera vegada que trobo algú que li agrada...

-I en quines obres estàs treballant?

-Bé, ara he acabat un vàter i demà començo una cuina...

-Quins títols més estranys per a unes obres... Com sou els artistes! A mi m’agrada molt Martí i Pol...

-Martí i Pol? No el conec. En quina constructora treballa?

-No coneixes Martí i Pol? Caram quin poeta estàs fet!

-Poeta? Jo? Ha ha ha! Sí, sí, sóc un gran poeta. Calla que m’ha vingut la inspiració:

 

Camarero, venga acá y perdone,

Nos trae un café y un sonotone.

 

Gran inici accidentat, però divertit, d’una amistat que entre somriures i alegries es va fer forta i consolidada. Potser tenien raó els punyeters amics meus emparellats: això de tenir dona no està tan malament, sobretot si sordegen un poquet i no senten tot el que els dius o ho entenen al revés...  Ha ha ha!


[ESP]


¿No te echas “novia”, Pedro? ¿Qué haces siempre más solo que la una? Cuarentón y sin mujer, a ver si serás de la otra “cera”... Delicadezas como éstas, y de peores, tenía que soportar, sobre todo cuantos más años pasaban, cerca de los cuarenta y cinco años como estaba.


Finalmente decidí acallarlos y demostrarles a todos que si no me había emparejado era porque no tenía ninguna necesidad. “Me buscaré a una novia bien guapa y a ver si se callan de una vez” me dije mientras buscaba como un loco en páginas de citas por internet, la única manera de poder acercarme al enigmático sexo femenino dado que ciertamente mi timidez innata no encontraba otra forma.


No sé cómo, pero logré una cita con una “chica” de cuarenta años que, al menos en la foto de su perfil y en sus datos personales, parecía interesante y digna de ser conocida. Ciertamente no me decepcionó cuando la tuve delante. Quedamos en la terraza del histórico café Zurich de la plaza Catalunya de Barcelona. De inmediato la conexión personal me pareció especial. Sin embargo, la comunicación verbal sufrió algunas interferencias desafortunadas...


[...]


-¿Y así a qué te dedicas?

-Bueno, soy paleta.

-¡Oh, me encanta! Yo también quería serlo desde pequeñita, pero no sirvo…

-¿Te encanta? Es la primera vez que encuentro a alguien que le gusta...

-¿Y en qué maravillosas obras estás trabajando?

-Bueno, ahora acabo de terminar un váter y mañana empiezo una cocina...

-Qué títulos más extraños para unas obras. ¡Cómo sois los artistas! A mí me gusta mucho Federico García Lorca.

- ¿Federico García Lorca? No lo conozco. ¿En qué constructora trabaja?

-¿No conoces a Federico García Lorca? ¡Caramba qué poeta más raro estás hecho!

-¿Poeta? ¿Yo? ¡Ja ja ja! Sí, sí, soy un gran poeta. Calla que me acaba de llegar la inspiración:

 

Camarero, venga acá y perdone,

Nos pone un café y un sonotone.


 Gran inicio accidentado, pero divertido, de una amistad que entre sonrisas y alegrías se hizo fuerte y consolidada. Quizás tenían razón los puñeteros amigos míos emparejados. El problema es que ni así he conseguido que se callen. Ahora están todo el día dando la matraca con mi futura paternidad… ¡Yo me hago el sordo! Es la mejor táctica y tengo una gran maestra. ¡Ja ja ja!




 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON

Comentarios