3. AMOR INSTANTANI / 3. AMOR INSTANTÁNEO

 

[CAT] 

 No creia gens en l’amor a primera vista. Potser un xic ingènuament, preferia l’amor treballat i guanyat a  pols. Aquella atracció amorosa fonamentada a base de fer-se present en la vida de l’altre fins a esdevenir-ne part fonamental. Conèixer-se a poc a poc i, si la cosa qualla, endavant les atxes! Sí, com heu imaginat, vaig patir amb tota contundència un amor a primer vista (o instantani) de llibre. En sec, sense capacitat de reflexió ni porta de sortida. La vaig veure i ja n’estava enamorat i punt.

 Vàrem coincidir per primer cop a la cua de la caixa d’un súper. Amb gran amabilitat em va deixar passar donat que jo només portava un perfum, amb forma de cor casualment, per regalar a la meva mare.  En uns instants d’absoluta bogeria el regal va acabar a les seves mans. La seva estupefacció va ser tan enorme com la meva sorpresa quan vaig comprovar que acceptava el meu present. De resposta vaig obtenir un somriure de complicitat que mai s’ha esborrat de la meva memòria.  Mig avergonyit per l’espectacle que havia protagonitzat vaig marxar amb l’esperança, això sí, de tornar-la a veure ben aviat.

I així va ser. La seva cara inesborrable va tornar a aparèixer l’endemà mateix, en una plaça propera. No vaig poder evitar de preguntar-li si ja havia provat el perfum. La seva mirada matadora em va fulminar. Va negar contundentment que ens coneguéssim i va cridar al seu suposat xicot perquè em posés a lloc. No va fer falta. Vaig marxar corrent amb el sentiment de ridícul més gran que mai havia sentit. Submergit entre pensaments tristos i confusos vaig sentir que algú em cridava. Em vaig girar i  vaig reconèixer de nou aquella bonica cara.

 

-M’encanta el perfum que em vas regalar. Vols que sortim, guapo?”  

-Sortir?  Tu i jo? Si m’acabes d’engegar a la merda fa un moment! I a més el teu xicot per poc em mata...

-Ha ha ha! No he sigut jo, ha sigut la Laura, la meva germana bessona!

 

 

Em vaig caure de cul, però l’alegria va ser immensa i el “si” gegant.  Visca l’amor instantani, la bogeria de l’amor!


[ESP]


No creía en el amor a primera vista. Quizás un poco ingenuamente, prefería el amor trabajado y ganado a pulso. Aquella atracción amorosa fundamentada a base de hacerse presente en la vida del otro hasta convertirse en parte fundamental. Conocerse poco a poco y, si la cosa cuaja, ¡adelante sin tapujos! Sí, como habéis imaginado, sufrí con la máxima contundencia un amor a primera vista (o instantáneo) de libro. De golpe y porrazo, sin capacidad de reflexión ni puerta de salida. La vi y ya estaba enamorado y punto.

 Coincidimos por primera vez en la cola de la caja de un súper. Con gran amabilidad me dejó pasar dado que yo sólo llevaba un perfume, con forma de corazón casualmente, para regalar a mi madre. En unos instantes de absoluta locura, el regalo acabó en sus manos. Su estupefacción fue tan enorme como mi asombro cuando comprobé que aceptaba mi presente. De respuesta obtuve una sonrisa de complicidad que nunca se ha borrado de mi memoria. Avergonzado por el espectáculo que acababa de protagonizar, me fui con la esperanza, eso sí, de volverla a ver en breve.

Y así fue. Su cara imborrable volvió a aparecer al día siguiente, en una plaza cercana. No pude evitar preguntarle si ya había probado el perfume. Su mirada matadora me fulminó. Negó contundentemente que nos conociéramos y llamó a su supuesto novio para que me pusiera en mi sitio. No hizo falta. Me fui corriendo con el mayor sentimiento de ridículo que jamás había sentido. Sumergido entre pensamientos tristes y confusos sentí que alguien me llamaba. Me volví y reconocí de nuevo esa bonita cara.

 

-Me encanta el perfume que me regalaste. ¿Quieres que salgamos, guapo?”

-¿Salir? ¿Tú y yo? ¡Si me acabas de enviar al infierno hace un momento! Y además tu novio por poco me...

-¡Ja ja ja! ¡No he sido yo, ha sido Laura, mi hermana gemela!

 

 

Me desplomé en el suelo, pero la alegría fue inmensa y el “sí” gigante. ¡Viva el amor instantáneo, la locura del amor!


 

Josep Maria Palaus Planes (2022)




JMP a AMAZON

Comentarios