9. LA LOTERIA / 9. LA LOTERÍA

 


[CAT] 

Què faríeu si us toqués un important premi de loteria? Ja us ho dic jo: tornar-vos bojos, sobretot si sou uns miserables que no tenen ni per pagar l’autobús i han d’anar a peu, com a casa meva.

Mai havíem jugat a res d’atzar. “És tirar els diners, sempre toca als altres”, ens dèiem el meu marit i jo per tranquil·litzar-nos l’esperit davant d’una temptació que sempre està present quan ets un mort de gana. Un dia, però, vaig somiar que ens tocava. En el somni jugàvem al número format per la data de casament i bingo! Una milionada a la butxaca. Així de fàcil! Només despertar d’aquell somni tan plaent ho vaig explicar al meu marit i ell no ho va dubtar: ho havíem de provar. Potser el somni era premonitori. No podíem deixar passar la gran oportunitat.

L’endemà mateix vaig enviar el meu marit a comprar loteria amb l’ordre expressa que el número del bitllet es correspongués amb la “feliç” data del nostre casament. En va comprar deu el molt animal i els va guardar ben amagats amb la dubtosa excusa que si jo els trobava els podia perdre. O es malfiava de mi? No tenia perquè...

L’esperat 22 de desembre  va arribar per fi i em vaig quedar tota sola a casa davant la tele per si sonava la flauta i el somni es feia realitat, mai millor dit. El tediós espectacle va poder amb mi i vaig estar més estona dormida que desperta. Amb l’emoció de participar al sorteig de l’endemà no vaig poder aclucar els ulls en tota la nit anterior. Quan per fi vaig tornar a la realitat només faltava que cantessin la grossa. Cap dels altres números es corresponia amb el nostre. La cosa anava per mal camí. De cop i volta aquells nens cantaires van deixar anar la bomba. No m’ho podia creure! M’havia de fregar els ulls davant el número que mostraven les boletes. Per un maleït número no érem milionaris. Com podia ser això! Com de cruel havia estat el destí. La grossa va sortir amb el número 11797, un maleït any abans de la boda. Em vaig quedar absolutament enfonsada.

Entre llàgrimes d’impotència i ràbia vaig contestar el telèfon. Era el meu marit. Segurament tan enfonsat com jo.

 

-Teresa, Teresa, que som milionaris!! La mare que ens va parir! Som els putos rics del barri! Prepara el cava que vinc.

-Què dius tros de soca! Ja no hi toques? Ens ha anat d’un número, capsigrany!

-No dona, no! Vaig comprar l'11797, el de la nostra boda.

-De quina boda parles, idiota? Si ens vam casar el 98, ja no ho recordes? A veure si et mato!

-Era el 98? Doncs jo pensava que era el 97...

 

Ja ho veieu, ens va tocar, em va tocar la loteria gràcies a que el meu exmarit era idiota, un idiota útil, sens dubte! Ara estic amb un cubà vint anys més jove i visc al Carib. Estic prou bé... Més guapa i morena que mai... No va amagar el bitllet tan bé com es pensava, el molt ase, ha ha ha!


[ESP]


¿Qué haríais si os tocara un importante premio de lotería? Ya os lo digo yo: volveros locos, sobre todo si sois unos miserables que no tienen ni para pagar el autobús y tienen que ir a pata, como en mi casa.

Nunca habíamos jugado a ningún juego de azar. "Es tirar el dinero, siempre toca a los demás", nos decíamos mi marido y yo para tranquilizarnos el espíritu ante una tentación que siempre está presente cuando eres un muerto de hambre. Pero un día soñé que nos tocaba. ¡En el sueño jugábamos al número formado por la fecha de boda y bingo! Una millonada en el bolsillo. ¡Así de fácil! Nada más despertar de ese sueño tan placentero se lo conté a mi marido y él no lo dudó: teníamos que probarlo. Quizás el sueño era premonitorio. No podíamos dejar pasar la gran oportunidad.

Al día siguiente envié a mi marido a comprar lotería con la orden expresa de que el número del billete se correspondiera con la “feliz” fecha de nuestra boda. Compró diez el muy animal y los guardó bien escondidos con la dudosa excusa de que si yo los encontraba podía extraviarlos. ¿Desconfiaba de mí? No tenía porqué...

El esperado 22 de diciembre llegó por fin y me quedé sola en casa ante la tele por si sonaba la flauta y el sueño se hacía realidad, nunca mejor dicho. El tedioso espectáculo pudo conmigo y estuve más rato dormida que despierta. Con la emoción de participar en el sorteo del día siguiente no pude cerrar los ojos en toda la noche anterior. Cuando por fin volví a la realidad sólo faltaba que cantaran el gordo. Ninguno de los otros números se correspondía con el nuestro. La cosa iba por mal camino. De repente aquellos niños cantores soltaron la bomba. ¡No me lo podía creer! Tenía que frotarme los ojos ante al número que mostraban las bolitas. Por el maldito número final no éramos millonarios. ¡Cómo podía ser esto! Cómo de cruel había sido el destino. El gordo salió con el número 11797, sólo un año antes de la boda. Me quedé absolutamente hundida.

Entre lágrimas de impotencia y rabia contesté el teléfono. Era mi esposo. Seguramente tan hundido como yo.

 

-¡Teresa, Teresa, que somos millonarios! ¡La madre que nos parió! ¡Somos los putos ricos del barrio! Prepara el cava que vengo.

-¿Qué dices retrasado? ¿Ya se te ha ido la olla? Nos ha ido de un número, ¡subnormal!

-¡No mujer, no! Compré en 11797, el de nuestra boda.

-¿De qué boda hablas, idiota? Si nos casamos en el 98, ¿ya no te acuerdas? ¡A ver si te mato!

-¿Era el 98? Pues yo pensaba que era el 97...

 

Ya veis, nos tocó, me tocó la lotería gracias a que mi exmarido era idiota, un idiota útil, ¡sin duda! Ahora estoy con un cubano veinte años más joven y vivo en el Caribe. Estoy bastante bien... Más guapa y morena que nunca... No escondió el billete tan bien como se pensaba, el muy burro, ¡ja ja ja!

 


 

Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON

Comentarios