27. LA FRUITA DE LA PASSIÓ


És dura la vida de divorciat. Sobretot si tu no volies trobar-te en aquest estat i t’ha arribat inesperadament per una decisió unilateral de la teva parella, amb tot el dret, això sigui dit per endavant, però no per això menys dolorós.  Has de començar a fer tasques que mai havies ni olorat amb la consegüent poca traça per fer-les que hom té quan és novell en qualsevol camp. I no parlo de posar una rentadora o planxar les camises, només, sinó també de coses bàsiques i essencials com fer el menjar o anar al supermercat a comprar.

La meva Paula em tenia molt ben criat, com en el seu dia la meva mare que al cel sia, i ara em tocava fer un pensament i espavilar com si tot just en aquell moment despertés a la vida dels adults. Molt trist, ho reconec, sobretot perquè amb quaranta anys ben bons un ja hauria de fer estona que hagués deixat enrere la vida plàcida del fill consentit o del casat panxacontenta. Ara ho havia de fer sí o sí, sense dones a la meva vida que s’ocupessin de les dures, sacrificades,  pesades, i menysvalorades tasques de la casa que durant tants anys havia rebutjat amb la típica, i impresentable frase, d’”això és cosa de dones”.

Uns mesos després del divorci, ja em començava a adaptar a la nova vida, tot i que sent franc, seguia sense agradar-me gens ni gota haver de netejar el wc o treure els pèls de la dutxa, malgrat que només podien ser meus. Anar a comprar al MercaHome, en canvi, no em desagradava del tot. Com un explorador em dedicava a cercar nous aliments, nous sabors i a descobrir verdures i fruites que no sabia ni que existien, com ara la fruita de la Passió.

Precisament, en una ocasió, mentre em trobava intentant aclarir quina mena de fruita tenia a la mà, em va desaparèixer el carro de la compra. De seguit vaig entendre que no es tractava d’un expedient X, sinó que més aviat algú me l’havia pres, segurament al confondre’l amb el seu.  Reforçava la meva teoria detectivesca nivell avançat, el fet que a prop meu hi hagués un carro abandonat i sol  que clarament no era el meu. En aquella hora del dissabte al migdia, ple com un ou com es trobava l’afamat supermercat, no em resultaria fàcil de recuperar-lo però ho havia d’intentar.

Després d’una estona, gens agraïda, de recerca i captura de la meva compra desapareguda, per fi la vaig localitzar, just al costat del paper de WC.  Hi havien afegit productes que no eren meus i, per això mateix, vaig esperar que vingués la persona que se me l’havia emportat per aclarir la confusió. Després d’una estona breu, va aparèixer una dona de mitjana edat, de bon veure, que va  buidar dins el carro tot el que portava, que no era poc, de bosses de menjar per a gats.   

 

-Perdoni però aquest carro és meu...

-Com? Que vostè és l’amo del supermercat? ha ha ha!

-No, vull dir que m’ha pres el carro...

-M’està tractant de lladre?

-No, dona no! Volia dir que jo estava comprant fruites i vostè, segurament a causa d’un confusió, s’ha emportat el meu carro... El seu està davant dels tomàquets.

-Ai, vostè perdoni, senyor...

-Pau, Pau Llopis, per servir-la!

-Vostè perdoni, però sóc nova en tot això de comprar menjar i altres tasques de la casa. Ho feia tot el meu Aureli, que en pau descansi. Era un home tan apanyat...  Com el trobo a faltar! Em tractava com una reina...

-Collons, així com jo a la meva dona... més o menys!

-Està casat?

-Ho estava, ho estava... Ara mateix torno a estar solter i sense compromís.

-Sense compromís? Molt interessant... Vull dir que al que li agradi estar sol molt bé, però a mi des que estic soleta se’m cau la casa a sobre. Veig que li agrada la fruita de la Passió, a mi em torna boixa...

-Com, per què ho diu?

-Per la fruita que porta a la mà:  la fruita de la Passió.

-Ah, sí sí sí... Aquesta fruita m’encanta... Tot el que tingui passió em torna boig!

-I a mi! Ha ha ha!

 

No estava gens malament la senyora vídua. Tenia un somriure encisador i contagiós. Un gran descobriment casual que no podia deixar passar així com així. Convençut que valia molt la pena, no la vaig perdre de vista en la resta de la compra, controlant-la a distància. Finalment  vaig fer per manera d’anar a parar al mateix temps a la llarga cua de les caixes. La xerrada no va tardar a tornar a fluir, cada cop més plaent, mentre esperàvem el torn.

Sí, efectivament, després d’una beneïda confusió, aquell dia del MercaHome ens en vam emportar alguna cosa més que xirivies, préssecs o enciams; vam carregar, sobretot, gran quantitat de fruita de la Passió. Una fruita deliciosa, farcida d’antioxidants, minerals i vitamines, principalment bona per al cor.




 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON


Comentarios