28. UNA TERRIBLE SOSPITA

 

Què pensaríeu si a l’hora de cercar qualsevol cosa a internet us adonéssiu que algú altre (en el meu cas només podia ser el meu marit) ha estat buscant informació sobre com acabar amb algú de forma lenta i dolorosa? Exactament, el mateix vaig pensar jo: que estava casada amb algú que no coneixia i que més valia prendre alguna decisió dràstica abans que la cosa fos pitjor.  Em semblava clar que l’objectiu de la seva maldat no era altra que jo, sobretot quan vaig recordar que mesos enrere havia insistit molt en fer-me firmar una sucosa pòlissa d’assegurança de vida, o millor de mort, amb ell com a únic beneficiari.

D’entrada havia d’extremar les precaucions, la qual cosa passava per no tocar cap beguda o menjar preparat per ell i dormir amb un ull obert, o potser els dos! Almenys fins que trobés la manera de desaparèixer sense deixar rastre. Certament les meves sospites no feien res més que augmentar per moments, ja que darrerament estava actuant d’una forma molt sospitosa. Es passava hores i hores davant l’ordinador i tenia unes xerrades llargues per telèfon. Estaria parlant amb l’amant? Em matarien entre els dos i viurien com reis amb els diners de la meva assegurança de mort? Totes les meves terribles sospites van semblar confirmar-se quan un dia vaig sentir part d’una conversa gràcies a que es va deixar la porta del seu estudi de treball entreoberta.

 

-Tranquil·la, Irene, que el final ja es prop. La veritat és que ja tinc ganes d’acabar amb ella i prendre’m un dies de relax. Això és més dur del que em pensava, però al final haurà valgut molt la pena, sobretot quan comencin a arribar els calerons. Poc s’espera la pobreta la sorpresa que li tinc preparada. Ha ha ha! No és fàcil viure amb algú que tot el dia et diu que ets un inútil... Ara veurà de què es capaç aquest inútil! Ha ha ha!

- [...]

-Què com la mataré al final? Tal com et vaig dir, un accident de cotxe estarà bé. S’incendia amb l’impacte contra una pilona de l’autopista i així no deixarà proves. Ben cremada i l’enterro barat. Ha ha  ha! Que es noti que som catalans! Ha ha ha!

 

No ho vaig poder resistir més i vaig entrar gairebé tirant la porta a terra.

 

-Així que em vols matar vilment, no Francesc?

-Com? Jo?  Però què dius?

 

-No et facis l’innocent, sé perfectament que tu i la teva amant ho teniu tot preparat. Les recerques de BUSCON.COM, les teves paraules ara per telèfon... Pensava que eres un home bo i ets un monstre.

-Ha ha ha! Això sí que és còmic...

-Et sembla còmic voler-me matar. Ets una rata vil i cruel.

-Vine vine aquí a l’ordinador que t’ensenyaré el pla per portar a terme el teu vil assassinat.

 

I em vaig apropar, no sense certa recança donat que no me’n fiava d’ell ni un pèl. Finalment vaig llegir el contingut de la pantalla i em volia morir, mai millor dit.

 

Era un dia d’hivern del 1987, el Joan es va presentar a l’habitació amb una safata plena de dolces menges per a la seva dona. Ella el va rebre amb una mirada tendra, pròpia d’una recent casada que encara viu en el núvol dels primers joiosos dies de vida en comú amb el seu estimat. Poc s’imaginava els plans perversos del seu recent marit [...]

 

-Però què és això?

-Una novel·la de crims i malvestats a dojo...

-Estàs escrivint una novel·la, tu?

-Sí, què passa? Et volia donar una bona sorpresa...

-I me l’has donada, a fe de Déu!

-Te la llegiràs, No?

-Si no hi ha més remei... Potser hauria preferit la mort! Ha ha ha!




 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON


Comentarios