32. UNA SOGRA INSPIRADORA

 

Estava davant d’un paper esperant que vingués la inspiració i la que va arribar per la porta va ser la meva sogra amb tota la seva gran “humanitat” i “simpatia” habituals.

 

-Ja tornes el perdre el temps escrivint “burrades” sense sentit que no interessen a ningú... Apa, espavila i guanyat la vida com els homes. En què estaria pensant la meva filla quan es va casar amb tu? Tota la vida esforçant-me per ella perquè tingués un futur brillant i va i es casa amb un pelacanyes com tu... Què desagraïda és a vegades la maternitat!

-No plori senyora Pepita, no plori! Aquesta vegada sí que triomfaré, li ho prometo. Em fa falta una bona idea i després tot seran flors i violes...

-Flors i violes les que posareu aviat a la meva tomba amb els disgustos que em doneu...  I com es titularà el llibre aquest que et farà ric i famós?

-Bé, encara l’estic elaborant però quelcom semblant a Com matar la sogra i que sembli un accident.

-Collons! No serà autobiogràfic, no?

-No, dona noooo...  És broma. Si jo a la meva sogra la tinc en un pedestal i l’estimo a morir, mai millor dit! Què faria sense vostè? Si de fet em vaig casar amb la seva filla per tenir-la a prop. Jo en realitat em volia casar amb vostè, però com que ja estava maridada.

-Nen, no diguis més bestieses. Ets un pocasolta de “cuidado”!

 

I en aquell precís moment em vaig llançar sobre la sogra i li vaig propinar una abraçada apassionada que la va deixar paralitzada, mentre casualment entraven al menjador la meva dona acompanyada del seu pare.

 

-Què representa tot això mama? Pere?

-El teu marit ha perdut el cap del tot, si mai n’ha tingut. Primer em volia matar i ara diu que està bojament enamorat de mi... Està de frenopàtic!

 

No vaig poder evitar esclatar en un gran somriure mentre els intentava aclarir la confusió mental que tots portaven.

 

-Ha ha ha! Quina bona representació! Gràcies a tots ja m’ha tornat la inspiració perduda. Una escena meravellosa per començar la meva nova novel·la... Allelluia!

-Ai filla meva, el teu marit és un sòmines! Com t’hi vas poder casar?

-No, si a mi m’agradava el seu pare, que era el que tenia possibles, però com que ja estava casat... Ha ha ha!

-Com sou! “Tal para cual”!




 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON


Comentarios