33. AMOR DE MORO

 

No em podia creure el que veia: la meva filla, una catalana de soca-rel,  passejant alegrement i divertida amb un noi moro i amb gel·laba. Em vaig haver de fregar els ulls diverses vegades, però ja me’ls hauria pogut arrencar que no hauria canviat una imatge que per a mi, com a pare que vol el millor per als seus fills, em semblava simplement intolerable.

Mentre el disgust no feia més que créixer i créixer, els vaig seguir fins que es van aturar a seure en un parc. Llavors vaig aprofitar per amagar-me discretament darrere l’enorme tronc d’un eucaliptus a escoltar de què parlaven i a mirar de cua d’ull.  Ja sé que està lleig, però el perill imminent que la meva nena s’emparentés amb la moreria i, per tant, de retruc, tota la família caigués en la deshonra, em tenia profundament trasbalsat fins al punt de perdre de vista les bones maneres que sempre m’havien caracteritzat com a home recte.  Era una situació d’emergència i havia de conèixer la dimensió exacta de la tragèdia per tal de prendre les mesures pertinents. Ja ho deia el gran Maquiavel: “el fi justifica el mitjans”.

Poc després d’arribar al banc d’aquell recinte verd que jo veia tirant a negre, el jove va treure quelcom d’una espècie de butxaca i li va entregar a l’Eva. Quan ella ho va obrir se’m va caure el que em quedava d’ànima als peus. Era un anell, aparentment d’or i diamants, possiblement robat donat que aquell individu no tenia pinta de ser un xeic precisament.

Amb el cor prop d’un infart mortal, vaig decidir marxar. No era qüestió de morir amagat darrere d’un eucaliptus com un vulgar espieta de la filla descarrilada. Ja tindria temps de llegir-li la cartilla i tornar-la al camí recte del que desgraciadament semblava que s’havia  allunyat totalment.

L’endemà el malestar i la sospita van anar en augment quan es va presentar al meu despatx de casa i em va demanar diners, com d’habitual.

 

-I per què són?

-Em vull comprar uns mocadors...

-Uns mocadors? Per al cap? Potser que et doni una mica més i et compris un burca ja posats...

-Què dius papà? T’has tornat boig o estàs dement ja?

-Us vaig veure ahir amb el teu “novio” moro...  Això no ho toleraré de cap manera en aquesta casa... Els Puig mai s’emparentaran amb la moreria. Abans passaràs per sobre del meu cadàver!

-Definitivament has perdut el cap! Ha ha ha! Què trist! Ha ha ha!

-Doncs a mi no em fa cap gràcia... I l’anell robat de compromís per postres...

-Però quina pel·lícula dolenta t’has muntat? Ha ha ha! Si l’anell no era per a mi. Era per a la meva millor amiga, l’Amira. Me l’estava ensenyant. Estan superenamorats. Quina enveja! Val un dineral. El seu pare està forradet i ell també. Acaben de comprar un equip de segona divisió de futbol i l’Akram en serà el president.  Volen pujar-lo a primera invertint un piló de milions.

-És un moret ric? Això ho canvia tot. No té cap germà disponible per a tu?

-No, llàstima! Ha ha ha! Només té germanes, però si vols em faig lesbiana... Ha ha ha!

-No, això sí que no! Abans passaràs per...

-“...sobre del meu cadàver”. Que melodramàtic que ets. I molt carca, quan t’interessa... Ha ha ha!



 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON


Comentarios