34. “AMOR” MALALTÍS

 34. “AMOR” MALALTÍS

 

El lleig, lamentable i antiquat vici de fumar em va jugar una mala passada, curiosament el dia que havia decidit de fer la darrera cigarreta de la meva vida. Direu: “Normal, què esperaves d’inhalar substàncies tòxiques?”. Bé, a part de la mala jugada inevitable per a la salut, el fet de sortir a fumar al balcó em va portar a contemplar una escena terrible en mig de la foscor de mitjanit. Ja sabem que a la matinada tot pren una dimensió més dramàtica, però el que vaig presenciar no es digereix bé a cap hora del dia, us ho puc ben assegurar.

Davant meu, a uns vint-i-cinc metres, en un vell edifici d’apartaments vaig veure a través d’un finestral com clarament un home i una dona discutien acaloradament. L’home, aparentment molt encès, finalment es va llençar sobre la dona i van lluitar de forma desigual fins que l’agredida es va rendir davant la força clarament superior de l’atacant. El pitjor, però, encara estava per arribar ja que, un cop la víctima va quedar a mercè de la violència de l’assaltant, aquest, amb un objecte de forma sospitosament allargada a la mà, va començar a etzibar cops a la pobra víctima en el que aterrit vaig entendre que eren ganivetades.

 La contemplació d’aquella escena de violència, aparentment criminal, em va posar tan nerviós que la cigarreta, recent encesa, va acabar caient al carrer mentre un tremolor inenarrable recorria tot el meu cos. Estava contemplant el que estava contemplant? M’havia quedat adormit fumant i tot era un malson? Lamentablement estava despert, possiblement més despert que mai.

Desconcertat i angoixat pel que acabava de veure, vaig intentar fumar-me la cigarreta que tenia pendent per tranquil·litzar-me, però no era capaç ni d’encendre l’encenedor, quina paradoxa!  Vaig córrer cap a l’habitació per fer saber a la meva dona la terrible novetat ocorreguda al veïnat.

 

-Berta, desperta, ràpid! No t’ho creuràs... És terrible... L’ha matada davant dels meus ulls. No m’ho puc creure...

-Julià, que cony dius? A tu sí que et mataré! Amb lo bé que dormia jo ara... Ho hauràs somniat.

-No, de cap manera. Anava a fer la darrera cigarreta i no me l’he pogut ni fumar... L’ha matat, l’ha matat cruelment davant dels meus ulls. És terrible!

-I això on ha passat dius?

-Els veïns de davant de casa...

-Ah ha ha ha! Què divertit! Ha ha ha!

-Berta, collons! Què te això de graciós?

-Són la Nuri i el Pau... Els conec molt bé. El seu fill és alumne meu a l’insti. Són actors de teatre i estarien assajant per a la representació de demà sobre la violència de gènere. Actuen en una obra sobre el tema. La Nuri em va convidar... Apa, deixa’t de fer el tonto pels balcons i vine a dormir.

 

Certament les seves paraules em van tranquil·litzar, tot i que em va costar de dormir aquella nit. Les emocions havien estat molt fortes i l’adrenalina s’havia desbocat. Em semblava clar que eren uns grans actors.

L’endemà, mentre em dutxava, la meva dona va entrar corrent al bany cridant de forma desaforada. No era normal en ella, per la qual cosa em vaig espantar profundament.

 

-Julià, escolta escolta què diuen a la ràdio... No m’ho puc creure!

 

[...] quan el fill va arribar a les dues de la matinada es va trobar el cossos sense vida dels seus pares. La mare presentava múltiples punyalades i l’home s’havia dessagnat com a conseqüència d’un tall a les venes en el braç esquerre. Es dóna la fatal circumstància que ambdós eren actors i estaven a punt d’estrenar l’obra: O Meva O Morta, tu tries. [...]

 

Definitivament, no vaig escollir el millor dia per deixar de fumar. O potser sí, ja que quan pretenc encendre una cigarreta em ve la fatal escena mortal que van contemplar els meus ulls. Sóc incapaç de fer una calada. El tabac mata, però el pretès “amor” malaltís i malentès, més i pitjor!


 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON




Comentarios