38. LA BESADA FINGIDA

 

Em trobava al magatzem organitzant tot el material elèctric de la meva petita empresa de lampisteria quan vaig rebre una trucada d’una noia molt sol·lícita que, de entrada, no em va semblar fora de lloc.

 

- Joan Pérez?

-Sí, vostè dirà.

-Podries venir dilluns que ve a primera hora a fer un treballet? És per substituir el que teníem contractat. Li ha agafat la Covid...

-Sí, es clar. On és la feina?

-Res. Una petita intervenció al menjador de la casa, al costat de la llar de foc. Vine puntual a les vuit del matí i t’explicarem en què consisteix el treball. Res que no pugui fer un gran professional com tu.

-Molt bé, gràcies. Dilluns ens veiem doncs.

 

Després d’aclarir la direcció de l’indret de l’obra, la noia va penjar i vaig seguir organitzant el magatzem sense més novetat en un dia que estava resultant d’allò més normal, aparentment.

El dilluns següent vaig agafar la meva vella furgoneta, com sempre curulla de material elèctric fins el sostre, i em vaig dirigir al treballet que m’havia sortit per a primera hora del matí. L’arribada al xalet de la zona alta de Canet de Mar va ser una mica caòtica ja que estava plena de cotxes per tot arreu i de gent dins i fora de la casa. Vaig pensar que estarien fent reformes a l’edifici, tot i que la mena de gent i els cotxes i furgonetes que conduïen no semblaven pas propis d’aquell gremi. 

Aviat vaig descobrir el perquè d’aquell rebombori generalitzat. Estaven preparant el rodatge d’una pel·lícula, o part d’ella, a l’interior de la casa. Mentre em donava voltes el cap intentant explicar-me per què necessitaven un lampista aquella gent del món del cinema que semblaven anar tan ben preparats per a qualsevol contratemps, vaig sentir que algú cridava el meu nom. D’immediat em vaig donar a conèixer i vaig acompanyar la jove que m’havia cridat fins a l’interior de la casa. Allà em va rebre un home totalment despentinat amb actitud tensa i nerviosa.

 

-Arribes tard collons! Et vam dir a les vuit... No estem per esperar ningú! Qui et creus que ets, el Tom Cruise?

-Perdoni però és que hi havia cua a l’autopista per un accident.

-Excuses! Deixem-ho estar. Aquí tens el guió amb la teva breu intervenció.

-Collons! Ho sento, però jo... Crec que s’equivoca...

-Apa va que anem molt tard! Ho faràs bé. Només són quatre paraules i t’hi poses bé quan la Laura, entregada als teus encants de seductor barat, et descobreixi els seus profunds sentiments i t’endinyi un petó de rosca de mig minut. Està ja preparada al costat de la llar de foc. Som-hi que està encesa i fot una calor aquí dins insuportable en ple mes d’agost.

 

Em va semblar més que clar que hi havia hagut una confusió terrible, o potser no tan terrible. Quan em vaig girar i vaig veure l’actriu protagonista no m’ho podia creure. Era ni més ni menys que la gran i guapíssima Laura Vera. Jo petonejant aquella dona de bandera, encara que fos fingit? Un pobre lampista com jo sortint en una escena de la pel·lícula al seu costat i fent-me mundialment famós? Ni boig havia de deixar passar aquella oportunitat i no m’ho vaig pensar dues vegades.

 

Escena 3, presa 1:  Acció!

 

-T’he de confessar una cosa, Jean Paul. Vine aquí i t’ho diré a l’orella.

-Sóc tot oïdes, i boca... Ha ha ha!

 

Tallin! Què dius barrut!? On diu això de la boca? A veure si ens cenyim al  guió. No t’emocionis, collons! Apa, repetim l’escena, que no estem rodant TITÀNIC!

 

Escena 3, presa 2:  Acció!

 

-T’he de confessar una cosa, Jean Paul. Vine aquí i t’ho diré a l’orella.

-Sóc tot oïdes preciosa.

  

I en aquell precís, i preciós, moment se’m va llançar a sobre i em va petonejar com si no hi hagués demà. Inoblidable moment que guardo com un gran trofeu en l’exclusiu calaix de records dignes de memòria. Sobretot perquè la meva intervenció en el món de l’actuació va començar i acabar aquí. Algú de la producció del film que coneixia el Joan Pérez, actor, no lampista, va preguntar qui era jo. No va tardar en destapar-se la confusió i em van convidar educadament a desaparèixer del rodatge i de la casa. Abans, però, se’m va apropar la meravellosa Laura Vera i em va sorprendre amb unes paraules i un gest que qualsevol home voldria sentir i gaudir.

 

-Saps que beses molt bé, guapo?

-Si tu ho dius, ha ha ha! Puc fer-ho millor encara, ha ha ha! Estava molt nerviós... És la primera vegada que beso una preciositat com tu...

-Aquí tens el meu número. Truca’m quan vulguis, mon chéri.

-Ho faré, ho faré... Crec que hem connectat molt bé tu i jo... Serà perquè sóc lampista... Ha ha ha!

-Ha ha ha! A sobre ets graciós. Truca’m, que parlarem de connexions... Ha ha ha!

 

I a fe que la vaig trucar aquella mateixa nit. La resta us la podeu imaginar. La meva vida ara mateix és pròpia d’una comèdia romàntica un xic cursi, ho admeto, tot i que les besades ja no són fingides, us ho puc ben assegurar.





 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON


Comentarios