42. UN MISSATGE INQUIETANT

 


No heu enviat mai cap missatge compromès a qui no tocava? No heu sentit mai el terror de qui veu que les seves paraules, en teoria privades, ara estan en mans d’una persona que no n’havia de conèixer el contingut? Un receptor per error que també es pot veure, sense cap culpa, involucrat en una situació delicada si parla de coses sensibles i afecta terceres persones de forma important. 

Parlant d’això, en una ocasió, no fa massa anys, vaig rebre un missatge al mòbil d’un antic amic d’escola que em va deixar perplex.

 

Morta la rata, morta la ràbia... No ha estat un treballet fàcil, Rosa, però ja tornes a ser una dona lliure. Ara a viure la vida... i a pagar-me el que em deus. Ha ha ha!

 

Què significava aquell estrany missatge? Parlaven de rates realment, o la rata rabiosa morta a què es referien tenia dues potes i no era precisament un rosegador? Qui era aquella Rosa a qui anava dirigit el missatge? I una altra pregunta encara més important em va venir al cap de seguit: estava en perill jo mateix ara que coneixia el final de la “rata”, si aquesta bestiola era, en realitat, un ésser humà, tal com em temia?

El Jaume Pi, el remitent, va esborrar de seguit el missatge. Desconeixia si havia vist que jo l’havia llegit. Conscient que quan veiés la confusió de destí l’esborraria, vaig tenir la bona pensada de prendre una foto de la pantalla. Certament, tot plegat m’estava trastornant fora mida. Què havia de fer? Una possibilitat passava per fer veure que no havia passat res i seguir la meva vida. Tanmateix, aquesta via era més que complicada ja que la meva consciència no em permetria de cap manera passar pàgina a un possible delicte tan greu com el que s’albirava darrere del missatge. Així doncs, només em quedava una altra possibilitat:  fer-ho saber a la policia d’immediat i que ells, amb la foto del missatge davant, decidissin si hi havia cas o no.

No vaig tardar a presentar-me en una comissaria i els vaig posar en antecedents. Em temo que quan van llegir el missatge es van quedar sorpresos i fins un xic contrariats. La meva sospita es va fer evident quan un dels policies no va poder evitar llançar-me un dard un xic enverinat.

 

-Vostè veu moltes pel·lícules de lladres i serenos, no? Aquí diu el que diu: un home mata una rata, o similar, i li demana a qui n’era afectada que compleixi el pacte i el compensi monetàriament per l’esforç. On és el problema?

-Jo pensava...

-Jo pensava, jo pensava... Coneix el remitent?

-Sí, és un vell amic meu.

-I té més pinta d’assassí de persones o de rates?

-Vist així... Ni d’una cosa ni de l’altra, però si em fa triar potser més de rates, no?

-Apa doncs. Ja ho tenim clar.

 

Em va convèncer que n’havia fet un gra massa. De bon segur que la meva afició a serials d’assassinats, tan reals com ficticis, m’havia influenciat a l’hora de veure fantasmes on simplement hi havia un escrit sense cap rerefons malèvol. Em vaig proposar d’oblidar-ho i certament que durant una bona temporada ho vaig aconseguir.

Uns quants mesos després, la casualitat em va portar a trobar-me el meu amic aturat, com jo, en un semàfor en vermell. Feia temps que no el veia i fins em va costar de reconèixer-lo ja que el canvi en la seva manera de vestir i en la motorització eren notables. També em va sobtar la companyia femenina que l’acompanyava: una dona espectacular d’una bellesa poc habitual. El vaig saludar com vaig poder. Malgrat el notable soroll de la via i el dels nostres propis cotxes vaig aconseguir creuar unes paraules amb ell.

 

-Caram Jaume! Quin cotxe descapotable més espectacular que portes. Què t’ha tocat la loteria?

-No home no! Ja m’agradaria... Ha ha ha! Això de matar per encàrrec que dóna bons beneficis... Ha ha ha!

-Matar per encàrrec?

 

I en aquell precís moment es va posar verd i l’amic es va acomiadar amb un lleu gest de la mà mentre arrancava deixant la meitat dels pneumàtics al terra. Matar per encàrrec? D’immediat em va venir al cap el missatge que m'havia enviat per error temps enrere. I aquell estrany canvi en el status del meu amic?

Tot allò feia molt mala ferum. Estava decidit a tornar a la policia amb els nous descobriments i després de sentir les seves pròpies paraules incriminatòries. De fet ja estava enfilant de nou el carrer de la comissaria quan casualment vaig veure un cartell amb la imatge d’un ratolí atrapat en una trampa. Quan vaig llegir el nom de l’empresa anunciadora, al costat d’un rodoli en castellà poc elaborat, em vaig adonar de com de perillosa és sovint la imaginació quan es desboca.

 

LOS RATONES Y OTROS BICHOS NO OS DEJAN VIVIR,

CON DESRATIZACIONES JAUME PI SE ACABÓ SUFRIR.




 Josep Maria Palaus Planes (2022)


JMP a AMAZON


Comentarios